onsdag den 18. maj 2011

OPLAND

I forbindelse med skabelsen af TONNY har jeg fået mere blod på tanden til at skrive endnu en oplandshistorie. Derfor har jeg igen fundet sammen med manuskriptforfatter Rune Lünell. Sammen vil vi skrive vores første spillefilm OPLAND.
Hvor vi i TONNY viste den mere dystre side af en forstad, kommer vi denne gang mere rundt i byen, og viser flere lag af en ganske almindelig parcelhusby. Jeg er meget fascineret af menneskers hemmeligheder og skjulte længsler.  I OPLAND vil jeg gerne lave et portræt, hvor man kommer ind bag facaden på det øjensynlige lykkelige parcelhusliv.
Ofte kan man i aviserne læse om helt almindelige danskere der begår grusomme forbrydelser mod hinanden. Hvorfor foregår disse ting i oplandet? Det er en af de ting, jeg gerne vil dykke ned i og forsøge at give svar på i OPLAND.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar