mandag den 4. juli 2011

Hitch A Ride

Min seriøse interesse for at lave film begyndte, da jeg fik muligheden for at instruere musikvideoen "Hitch A Ride" med det danske band Funky Nashville. Bandet havde en drengedrøm om at få lavet en musikvideo i bedste amerikansk road-movie stil, så det var selvfølgelig en stor udfordring, da videoen skulle optages i Danmark. Men jeg og resten af holdet tog udfordringen op, og opdagede at den jyske hede på en god dag sagtens kan ligne en location fra en amerikansk western film. 
Musikvideoen var for øvrigt mit første samarbejde med min gode ven og skuespiller Mads Koudal, som sidenhen har været med i flere af mine projekter.
Videoen lavede jeg i samarbejde med Ole Bertelsen og Dennis Bahnson, og sammen fik vi på magisk vis fik den jyske hede til at ligne Rocky Mountains:)
Videoen blev i 2007 kåret til video of the month på den canadiske hjemmeside Soulshine Magazine, samt blev vist på DR musikprogrammet Liga.dk




Ingen kommentarer:

Send en kommentar